[prima pagina][adauga rss] Lista site-uri inscrise
pag 1   pag 2    pag 3    pag 4    pag 5    pag 6    pag 7    pag 8

podisul tarnavelor



Brazilia este situata in partea central estica a Americii de sud. Relieful Braziliei este format din urmatoarele unitati mari:Podisul Guyanelor, Campia Amazonului si Podisul braziliei. Podisul Guyanelor si Podisul Braziliei reprezinta doua fragmente din fostul continent Godwana. Resursele naturale ale Braziliei sunt foarte diferentiate: exista rezerve mari de minereuri feroase dar rezerve mai mici de carbuni [...]
Sursa :http://brasil.weblog.ro


Fotografia "Copsa Mare / Copsa Mare" face parte din albumul "Vremuri si spatii din Romania / Times and Spaces from Romania", categoria fotografii peisaj / landscape photography (link: http://www.kerucov.ro/fotografie_foto_cod.php?foto=1589). Fotografia este realizata in Copsa Mare, Romania / Roumanie, cu aparat Fujifilm FinePix S5100. In cateva cuvinte: Copsa Mare este un sat din partea de Nord a Judetului Sibiu, in Podisul Tarnavelor, apartinand de Comuna Biertan. Copsa Mare avea cele mai mari si renumite plantatii viticole din Tara Vinului.... - fotografie publicata pe 11 iunie 2011
Sursa :http://www.kerucov.ro


Pe data de 22 septembrie 1580 a avut loc prima atestare documentara a localitatii Amarasti. Astazi se celebreaza astfel 431 de ani de la existenta in acte a localitatii Amarasti din judetul Valcea. Comuna Amarasti este asezata in partea sudica a Platformei Oltetului din Podisul Getic si are ca vecini comuna Gavile la nord, comuna Creteni [...]
Sursa :http://www.valcea-news.ro




In padurea Rediu ce margineste comuna, simti mai mult ca oriunde firul tainic ce-i leaga pe locuitorii acestor meleaguri de Stefan cel Mare. Teritoriul comunei Stauceni (43,64 km²) face parte din unitatea geomorfologica „Podisul Moldovei" la limita subunitatii „Campia Moldovei", pe o suprafata formata din platouri largi, versanti povarniti, vai inguste si imasuri plate situate intre dealuri ce nu depasesc 200 m. altitudine.
Sursa :http://director-web.luxdesign28.ro


Este deodorantul care întârzie într-un mod absolut natural, refacerea pilozitatii, combatând cu eficacitate dezvoltarea mirosurilor neplacute. Formula unica, lipsita de adaos de apa si clorhidrat de aluminiu, se bazeaza pe sinergia a patru componente: Alaun de potasiu, ceai verde, Aloe Vera si extract din Gymnema Sylvestre , un principiu activ, complet natural, testat clinic, care prelungeste efectul epilarii, gratie celor trei actiuni sinergice: inhibarea activitatii foliculare, încetinirea semnificativa a refacerii parului, ameliorarea aspectului epidermei. Aloevolution Deoepil: dezvolta o actiune 100% naturala, contine Aloe Vera nepasteurizata în loc de apa, este ecologica, fara gaz, nu contine clorhidrat de aluminiu, nu contine alcool. Componente: 1.Gymnema Sylvestre Originara de pe podisul Deccan, India, este un arbust catarator ce reuseste sa se înalte pâna la coroana...
Sursa :http://remediinaturale.shopmania.biz


Atunci cand vine vorba de pregatirea urmatoarei destinatii de concediu, de cele mai multe ori luam in considerare destinatii din afara Romaniei, fie ca ne gandim la litoral sau la statiunile de schi. Motivele nu sunt putine si au fost dezbatute in numeroase emisiuni TV si articole din presa. Pe acelasi principiu, nici strainii nu se ingramadesc sa vina in Romania. Ce-ar fi insa daca in loc sa investim sume imense de bani pentru a incerca sa patrundem pe piete dominate de destinatii mult mai atractive si cu care tara noastra nu va concura niciodata de la egal la egal, sa venim cu ceva diferit, ceva nou pe piata turistica europeana. Acel ceva ar putea fi ecoturismul, o forma de turism relativ noua, insa care prezinta un mare potential de dezvoltare. In sprijinul acestei afirmatii sta un studiu al Societatii Internationale de Ecoturism (TIES) care spune ca incepand cu anul 1990, turismul bazat pe natura a crescut cu aproximativ 20-34% in fiecare an, iar in 2004 aceeasi forma de turism a crescut de 3 ori mai repede decat industria turistica per ansamblu. Un alt aspect ce merita mentionat este ca aproximativ 10-20% dintre turistii europeni sunt interesati de alternative „verzi”, iar intre 5 si 10% dintre turisti sunt interesati doar de vacante „verzi”. Inainte de toate, ar fi bine sa intelegem ce reprezinta ecoturismul Ecoturismul este un concept care este din ce in ce mai des vehiculat in Romania, insa exista si o confuzie destul de mare. Ecoturismul nu este acelasi lucru cu turismul ecologic, ci reprezinta un concept mai larg care include si aspecte referitoare la cultura locala si conservarea valorilor naturale ale zonei. Mai exact, pe langa aspectele ce privesc in mod direct mediul, ecoturismul pune accent si pe sprijinirea comunitatilor locale, conservarea biodiversitatii si a ariilor protejate si asigura un proces de educatie continua despre problemele de conservare a naturii si a culturii locale, atat a localnicilor cat si a turistilor.In ceea ce priveste implementarea conceptului de ecoturism, Romania se bucura de una dintre cele mai avansate initiative de acest fel la nivel european. Sistemul de certificare „Eco-Romania”, dezvoltat si implementat de Asociatia de Ecoturism din Romania  (AER) incepand din 2006, este recunoscut la nivel international ca unul dintre cele mai complete scheme de evaluare pe ecoturism. Suntem a doua initiativa la nivel european ce a dezvoltat un sistem de certificare in ecoturism, dupa cel suedez, Nature’s Best . „Eco-Romania” se adreseaza structurilor de cazare si tur-operatorilor sau ghizilor ce ofera programe de turism pe mai multe zile.Totusi, AER considera ca ecoturismul este inca cu mult sub potentialul sau de dezvoltare in Romania. Aceasta situatie se poate imbunatatii daca se pun in practica masuri concrete de sustinere a parcurilor nationale si naturale, dublate de politici aplicate pentru sustinerea afacerilor locale mici si foarte mici.Care sunt avantajele ecoturismului? In ceea ce-i priveste pe turisti, beneficiile sunt multiple. In primul rand ecoturismul ofera o siguranta sporita a calitatii serviciilor datorita calatoriei in grupuri mici care dau posibilitatea unei relatii speciale cu natura si cu viata reala din zona rurala si practicarea deferitelor tipuri de activitati in aer liber (ciclism, mountain biking, schi, rafting, catarare, etc.), toate acestea furnizand o posibilitate de evadare din zona urbana, dublata de posibilitatea de a intelege natura si cultura rurala. Printre beneficiile operatorilor in turism si ale proprietarilor de pensiuni se numara largirea sezonului turistic si in extrasezon prin dezvoltarea de produse ce nu se regasesc in turismul clasic (exemplu: observarea pasarilor – birdwatching – primavara, toamna si chiar iarna), cresterea duratei medii a sejurului turistic, cresterea numarului de inoptari pe an. Aceste tipuri de produse pot duce la o constanta a fluxului turistic in anumite destinatii ecoturistice, micsorand perioadele de sezon „mort”. Pe langa acestea, afacerile in ecoturism sunt operate in general de oameni din comunitatea locala, iar serviciile si produsele folosite in cadrul actului turistic provin, de asemenea, din comunitatea locala (Ex: procurarea alimentelor de la localnici, angajatii sau ghizii locali sunt din comunitatea locala, etc.). Ecoturismul sprijina economia locala si asigura bunastarea localnicilor prin circularea a mai mult de 70% din incasari pe plan local. In acest fel, se creaza un efect multiplicator al banilor cheltuiti pe plan local.AER a lucrat in ultimii 8 ani in mai multe zone ce se preteaza dezvoltarii destinatiilor ecoturistice  ce includ arii naturale protejate. Astfel de zone sunt: Rezervatia Biosferei Delta Dunarii, Zona Parcului National Retezat – Tara Hategului, zona Parcului National Calimani – Tara Dornelor, zona Parcului National Piatra Craiului – Tara Branului, zona Parcului National Macin – Podisul de Nord al Dobrogei, Zona Podisului Tarnavelor – zona saseasca, sau zona Parcului Natural Apuseni.In aceste zone, pe langa valorile naturale, exista ca in multe alte locuri din Romania o autenticitate a satului data de viata de zi cu zi, de pulsul unei comunitati rurale ce traieste si respecta inca ciclurile naturale. Ce face AER?Inca de la infiintare, Asociatia de Ecoturism din Romania a depus eforturi considerabile pentru creionarea unor destinatii ecoturistice, atat prin promovarea acestora la nivel national si international prin participarea la peste 30 de targuri de turism, cat si prin implementarea sistemului de certificare „Eco-Romania”. Totodata s-au realizat excursii cu peste 20 de jurnalisti romani si straini in diverse zone din tara. Unul dintre rezultatele acestor actiuni de marketing este aparitia domeniului de ecoturism in agenda Ministerului Turismului si al contactelor serviciilor specifice in ghidurile turistice recunoscute pe plan international (Rough Guide, Lonely Planet, Insight Travel, Petit Futé etc.).   Toate aceste actiuni au fost realizate din resurse proprii sau din fonduri nerambursabile acordate din diverse mecanisme de finantare straine.      
Sursa :http://www.taraluiandrei.ro


Am o slabiciune pentru Sighisoara. Una pentru bisericile fortificate, una pentru casele sasesti, una pentru dealurile din zona Tarnavelor. Se poate spune ca am o slabiciune mare pentru Transilvania in general. Imi place sa privesc Crucea de pe Caraiman din Busteni sau de la Poiana Stanii. Imi place si mai mult cum se vede lumea de langa Cruce. Brasovul e un oras in care am visat odata sa locuiesc. Sibiul e un oras in care inca visez ca o sa locuiesc intr-o zi. M-am gandit zilele astea daca pot sa fac un mic top al locurilor mele preferate din Romania. „Ce-ti place cel mai mult si mai mult?” - o intrebare care seamana cu „Pe cine iubesti tu mai mult? Pe mami sau pe tati?”. Am vrut sa fac si o trecere in revista a locurilor din Romania in care am ajuns, dar as fi cazut in pacatul insirarii si cantitatea ar umbri calitatea experientelor avute. Nu am un loc preferat; am zone pe care le-am descoperit, care ma incanta si in care de abia astept sa ma intorc. Una dintre ele este zona dinspre Bran a culoarului Rucar-Bran. Cei care stau in Sirnea, in Magura, in Pestera au parte de o priveliste cum putine sunt:  de-o parte Muntii Bucegi, de alta Piatra Craiului si la mijloc, pe niste dealuri verzi si inalte, sunt ei. Pe de alta parte, as fi nedreapta afirmand ca imi place cel mai mult locul x sau y cand mai am atatea si atatea de vazut aici, la mine acasa, in Romania. Si nici nu stiu de unde sa incep, caci am dorinte legate de fiecare zona geografica. Vreau sa ajung la Gura Portitei, la Cheile Dobrogei,  la Vulcanii noroiosi, Lacul Rosu, pe Ceahlau, la Cheile Bicazului, in Retezat, pe valea Jiului.  Vreau sa ma intorc in Arad, in Cluj, in Iasi caci amintirile au inceput sa se incetoseze. Vreau sa ma plimb prin Zalau, sa vad cat de frig e la Miercurea Ciuc, cum arata partea veche a Bistritei Nasaud, cum arata cetatea din Alba Iulia si cea din Suceava, cat de frumos e la Vatra Dornei.  Vreau sa ajung in Oravita, orasul primului teatru din Romania, si la plecare sa merg cu trenul pe cea mai veche cale ferata, pana la Anina. Vreau sa vad Orsova, Drobeta si Portile de Fier. Vreau sa descopar toate „tarile” din Romania – pentru inceput, Tara Motilor si Tara Fagarasului. Vreau sa vad toate cele de mai sus si ce se afla intre ele. Si nu vreau sa ma opresc aici. In afara de locuri, de relief, de peisaje superbe mai e ceva de descoperit: oamenii. Pentru ca nu sunt asa cum crezi. Pentru ca si ei merita descoperiti, asemenea locurilor. Pentru ca imi plac povestile. Pentru ca avem, ca romani, o multime de minoritati etnice de care stim prea putine si e pacat. Vreau multe, asa-i? Nu am terminat. Daca pot sa imi pun o dorinta azi, de 1 Decembrie, de ziua noastra, atunci imi doresc sa fie mai multi oameni care sa rezoneze cu mine in cele de mai sus. Avem o tara superba si merita sa ne bucuram de ea!  
Sursa :http://www.viajoa.ro


Australia, sau oficial Commonwealth of Australia, este singura ţară ce ocupă un întreg continent fiind cea mai vastă din Australasia/Oceania. Ca suprafaţă în clasamentul mondial Australia ocupă locul şase. Pe lîngă teritoriul continental, Australia cuprinde mai multe insule dintre care cea mai mare este insula stat Tasmania. Australia este o federaţie şi o monarhie constituţională parlamentară. Australia a fost iniţial folosită de către autorităţile engleze drept loc de deportare a deţinuţilor de drept comun. La data de 13 Mai 1787, o flotǎ engleză pleacǎ din Portul Portsmouth spre Australia, comandatǎ de Arthur Phillip, cel care avea să fie şi primul Guvernator al coloniei. Avea la bord aproximativ 1000 de oameni. Canberra este capitala Australiei din 1911. Numele de Canberra a fost hotărât în 1913. El provine de la cuvântul “kanberry” din limba aborigenilor, care înseamnă “loc de întâlnire”. Locul pe care a fost construită Canberra a căpătat statutul de teritoriu distinct, asemănător modelului Whashingtonului, numindu-se Teritoriul Capitalei Australiene (Australian Capital Territory), având propriul guvern. Oraşul Canberra ocupă aproximativ 40% din suprafaţa Teritoriului Capitalei Australiene. Cauza desemnării unei noi capitale într-o aşezare nouă a fost rivalitatea dintre cele două mari metropole Sydney şi Melbourne. A fost ales un teritoriu situat între cele două oraşe rivale. Canberra este situată în S-E Australiei, în statul New South Wales, districtul Yass-Canberra, la o altitudine de 550-700 de metrii, mai adânc în interiorul continentului. Are o climă mai răcoroasă comparativ cu căldura care domneşte pe litoralul estic. Temperaturile medii multianuale sunt de +28 de grade în ianuarie şi 0 grade în iulie. Uneori aici cad şi ninsori. Cantitatea medie multianuală de precipitaţii este de 628 mm. Canberra a fost proiectată de arhitectul american Walter Burley Griffin în 1912. Construcţia oraşului a început în 1913. Sunt multe parcuri, un lac întins (Lacul Burley Griffin) situat chiar în centrul său, clădiri cu arhitectură modernă şi o reţea extinsă de drumuri rezervate bicicliştilor. Suprafaţa Canberrei este de 805,6 km2. Cu o populaţie de 325000 locuitori (2004), este cel mai mare oraş australian care nu este situat pe coastă. Densitatea populaţiei: 402 loc/km2. Australia este a cincea ţară din lume ca mărime şi cel mai mic continent. Este, de asemenea, cea mai joasă şi mai plată întindere de uscat şi continentul cel mai secetos. Conţine mai mult deşert decât orice alt continent: două treimi din suprafaţă este aridă sau semiaridă. Are o linie de coastă foarte scurtă pentru o suprafaţă atât de mare: în afara Golfului Carpentaria şi a marelui Golf Australian, sunt foarte puţine golfuri de-a lungul totalului de 19.000 km de linie de coastă. Continentului îi lipsesc în mod evident formele de relief: nu există râuri mari, iar munţii sunt joşi. Cel mai înalt varf australian, Varful Koscinsko din Alpii Australieni de la graniţa dintre New South Wales şi Victoria are o înălţime de numai 2.228 m, mai puţin de jumătate din înălţimea Mont Blanc-ului. Continentul poate fi împărţit în trei regiuni principale: Scutul Australiei de Vest, Platoul Estic şi Marele Bazin Artezian. Scutul este un podiş care se suprapune în mare parte cu statul Australiei de Vest, format în principal de aflorimente de roci precambriene vechi de 5.703.000 milioane de ani. Cele mai remarcabile dintre aceste aflorimente sunt Peninsula Arnhem şi Podisul Kimberly din nord-vest. Platoul Estic este o regiune muntoasă cu o lăţime de aproximativ 500 km, care formează Munţii Marii Cumpene de Ape. Vârfurile cele mai înalte au o altitudine de numai 1.500 m. Munţii New England şi Munţii Albastrii din sud au înălţimi între 900-1.500 m. Între Scutul Vestic şi Platoul Estic sunt trei bazine interioare - Bazinul Murray, Bazinul Carpentaria, Bazinul Eyre. Acestea se numesc împreună Marele Bazin Artezian, care are în cea mai mare parte mai puţin de 300 m peste nivelul mării. În nord, partea mai mare a Bazinului Carpentaria este inundată de Golful Carpentaria. Bazinul Eyre conţine Lacul Eyre, care la 15 m sub nivelul mării este cel mai jos din Australia. Intersectarea Deşertului Simpson cu aceste bazine interioare estompează distincţiile fizice dintre aceste regiuni. În Australia activitatea vulcanică a încetat doar în ultimele milioane de ani şi există multă activitate seismică în Platoul Estic şi Vestic. Cealaltă caracteristică geografică importantă a Australiei este marea din dreptul coastei tropicale a Queensland-ului. Marea Barieră de Corali, cel mai mare recif coralier din lume, are o lungime de peste 2.000 km şi este clar vizibilă din cosmos. Sursa: Amosnews.ro Australia cuprinde 6 state şi mai multe teritorii. Cele şase state sunt: New South Wales, Queensland, South Australia, Tasmania, Victoria şi Western Australia. Dintre teritorii cele mai importante sunt: Northern Territory (NT) şi Australian Capital Territory (ACT).
Sursa :http://www.tenisfan.ro


Republica Turcia Forma de guvernamant: republica Suprafata: 780 580 km² Populatia: 69,660,559 locuitori Limba oficiala: turca Religie: Islamism 99%, crestinism, iudaism. Capitala: Ankara Moneda: lira turceasca Ziua independentei: 29 octombrie 1923 Fus orar: GMT +2 Domeniu Internet: .tr Prefix telefonic: 00 90 Turcia de astazi a fost creata in 1923 de catre Mustafa Kemal Ataturk, ca urmare a desfiintarii sultanatului si a dezmembrarii Imperiului Otoman. Turcia adopta o serie de reforme vizand modernizarea vietii economice, sociale si politice (separarea statului de religie, introducerea sistemului juridic vest-european, adoptarea alfabetului latin, egalitatea in drepturi a femeii, crearea unei industrii nationale) si promoveaza o politica de neutralitate si buna vecinatate. In 1945 Turcia devine membru al ONU, iar in 1952, membru Nato. In 1974, Turcia a intervenit militar in Cipru, in apararea cipriotilor turci, ceea ce va duce la divizarea insulei si la deteriorarea relatiilor cu Grecia, care, desi in continuare incordate, au inceput sa se imbunatateasca in ultimii ani. Turcia se confrunta cu activitatile de tip terorist ale Partidului Muncitorilor din Kurdistan, care incearca sa obtina independenta Kurdistanului. Asezare geografica In Sud-estul Europei si sud-vestul Asiei. Este o tara intinsa pe doua continente, aflata aproape in totalitate in peninsula Anatolia, cu 3% din teritoriul sau aflat in regiunea Muntilor Balcani din Europa de sud-est. Stramtoare Bosfor care separa Asia de sud-vest de Europa de sud-est se afla in Turcia. Anatolia e situata intre Marea Neagra la nord si Marea Mediterana la sud, cu Marea Egee si Marea Marmara la vest. Unii geografi considera Turcia ca o parte a Europei datorita anumitor caracteristici culturale, politice si istorice. Datorita pozitiei sale geografice intre Europa si Asia si intre trei mari, Turcia a fost o rascruce istorica, patria si campul de lupta a mai multor mari civilizatii si un centru de comert. Vecini Turcia are granite cu opt tari. La N-V cu Bulgaria si Grecia ,la nord cu Marea Neagra, la N-E cu Georgia si Armenia ,in E cu Iranul, in S Iraq, Siria, Marea Mediterana, iar in V cu Marea Ege . Relief Partea centrala a tarii este ocupata de Podisul Anatoliei, cu altitudini variind intre 800 si 1500 m, incadrat de lanturi muntoase arcuite: Muntii Pontici in nord si Muntii Taurus si Antitaurus in sud. Spre vest Podisul se prelungeste cu culmi muntoase paralele (care ating 2500 m altitudine), iar in este se uneste cu Podisul Armeniei, inalt, cu aspect muntos, fragmentat de depresiuni (campia Araratului, depresiunea in care s-a format lacul Van s.a.), deasupra carora se ridica conurile unor vulcani stinsi (Ararat, 5156 m). Ingustele campii litorale comunica cu interiorul podisului prin vaile adanci sculptate in Muntii Pontici si Taurus. In partea europeana se intinde podisul valurit al Traciei orientale. Turcia este afectata de cutremure foarte puternice, in special in nord. Clima Subtropicala, cu vara secetoasa; in podis, clima are un caracter continental pronuntat; mediteraneana in regiunile litorale. Turism Turcia este impartita in 81 de provincii (iller in limba turca; singular il). Fiecare provincie este impartita in subprovincii (ilceler; singular ilce). Provincia poarta de obicei acelasi nume cu capitala acesteia, considerata subprovincia centrala; exceptiile sunt Hatay (capitala: Antakya), Kocaeli (capitala: Izmit) si Sakarya (capitala: Adapayari). Cele mai mari provincii sunt: Istanbul 11 milioane de locuitori, Ankara 4 milioane, Izmir 3,5 milioane, Bursa 2,1 milioane, Provincia Konya 2,2 milioane, Provincia Adana 1,8 milioane. Capitala Turciei este orasul Ankara, dar capitala istorica Istanbul ramane centrul financiar, economic si cultural al tarii. Istanbul Istanbul (fost Constantinopol, fost Bizant) este cel mai mare oras al Turciei. Singurul oras din lume ce se desfasoara pe malurile a doua continente, Europa si Asia, Istanbulul are o populatie de aproximativ 14 milioane de locuitori. Orasul a fost intemeiat de imparatul roman Constantin cel Mare, pe locul fostei colonii grecesti Bizant. Sub numele de Constantinopol, orasul a servit drept capitala a Imperiului Bizantin pentru mai bine de un mileniu. In 1453, a fost cucerit de turci, iar ulterior, a devenit capitala a Imperiului Otoman. Abia la 28 martie 1930, numele oficial al orasului a devenit Istanbul. Orasul vechi se afla pe malul stramtorii Bosfor, care separa Europa de Asia si Marea Neagra - de Marea Marmara. In ziua de azi, orasul este mult mai mare si acopera atat partea europeana, cat si cea asiatica. Desi nu mai este capitala Turciei, Istanbulul are o pozitie majora in economia si cultura tarii, fiind cel mai important centru de comert international al Turciei. Denumirea populara veche a Istanbulului este Tarigrad Obiective turistice Moscheia Albastra, construita intre anii 1609-1616 pentru sultanul Ahmet I de catre Mehmet Aga, unul din fii lui Sinan. In interior moscheea este decorata cu motive arabesti iar peretii sunt acoperiti de motive florale. Sfanta Sofia, lacas de cult bizantin terminat in 537 e.n. A fost catedrala vechiului oras bizantin si transformata in moscheie dupa 1453, anul in care Constantinopolul este cucerit de otomani . Cladirea initiala a fost distrusa in 532 intr-un incendiu. Imparatul Iustinian I a ordonat reconstructia catedralei care s-a terminat in 537, cu toate ca finisajele au continuat pana in 563. Astfel Sfanta Sofia a devenit un loc de pelerinaj, si a fost decorata cu aur, mozaicuri, candelabre de crisal si picturi religioase faimoase pentru finetea cu care au fost lucrate. Ea a fost transformata in catedrala catolica de catre primii cruciati din 1204, a devenit apoi ortodoxa in 1261. In 1453, Sfanta Sofia a fost transformata in moschee, i s-au adaugat minarete, aurul a fost furat, mozaicurile au fost acoperite cu ciment. A functionat ca moschee pana in 1930, iar in 1935 a devenit muzeu. Palatul Topkapi a fost resedinta sultanilor din anii 1465-1853. Complexul de cladiri care alcatuieste Palatul Topkapi isi ia numele de la “Poarta tunului”, care se gaseste pe malul Bosforului, poarta pe care sultanul iesea din gradina palatului si se putea plimba pe Bosfor. Constructia a inceput in 1459 din ordinul sultanului Mehmet II, cuceritorul Constantinopolului. In 1853, curtea regala a fost mutata la Palatul Dolmabahce . Dupa ce a servit ca harem pana in 1909, palatul a fost declarat muzeu in 1924 . Topkapi a fost resedinta sultanului, a guvernului si trupelor de elita ale imperiului. Cladirile Palatului includ Scoala Otomana, Divanul, Haremul. Printre exponate se gasesc armuri, arme, bijuterii, haine scumpe, cel mai mare diamant din lume, trasuri, tacamuri, mobila scumpa. Palatul Dolmabahce a fost resedinta sultanilor dupa 1853. Printre exponate se numara unul dintre cele mai mai candelabre din lume (de 4 tone), mobila incrustata cu fildes, picturi foarte valoroase, covoare persane, colectii de arme si armuri, bijuterii. Podul Galata peste Bosfor - face legatura intre Asia si Europa . Cea mai veche institutie de invatamant superior din Istanbul este Universitatea (1453). Ankara (cunoscuta sub numele de Angora pana in 1930, si in perioada clasica Ancyra), este capitala Turciei si al doilea cel mai mare oras al tarii dupa Istanbul. Are o populatie de 3.482.000 locuitori (2003). In acelasi timp este capitala provinciei provinciei cu acelasi nume. Ankara este un important centru comercial si industrial. De asemenea este centru de comert pentru zona agricola care o inconjoara. Inainte sa devina capitala tarii, Ankara era faimoasa pentru lana caprelor sale (lana de Angora). Situata in centrul Anatoliei, este un important nod atat la figurat, pentru comert, cat si la propriu, fiind centrul drumurilor si cailor ferate turcesti. Dispune de cateva universitati, Biblioteca Nationala, Muzeul Arheologic, Muzeul Etnografic si Muzeul Civilizatiilor Anatoliene. Mausoleu Mustafa Kemal Ataturk, personalitea cea mai importanta a Turciei secolului XX, este de asemenea amplasat in Ankara. Izmir Modernul oras Izmir (inainte Smyrna) este oras si port in vestul Turciei, capitala provinciei Izmir, asezat in golful cu acelasi nume. Izmir este unul dintre cele mai mari porturi din Turcia . Este unul din cele mai mari centre industriale, aici se produc haine, sapunuri, alimente etc. Fondat in sec 11 I.Hr. de catre Aeolieni , un trib grecesc, orasul a fost cucerit de catre Ionieni aprox. 688 I.Hr.. Mai tarziu, in sec 7 I.Hr. orasul a fost devastat de catre Lydienii din Asia Mica .Antigonus I, regele Macedoniei a restaurat orasul in sec 4 I.Hr. Orasul a fost fortificat si imbunatatit de catre Lisimachos, unul din generalii regelui Alexandru cel Mare. Orasul a fost cucerit si de catre romani si a devenit unul din primele centre ale crestinatatii. In timpul celui de-al 4-lea secol e.n. orasul a facut parte din Imperiul Bizantin, si din sec 15 e.n. a fost condus de catre turci .In 1402 Izmirul a fost devastat de catre mongoli sub Tamerlan si dupa 1424 a revenit turcilor. Dupa Primul Razboi Mondial, grecii au luat Izmirul. In anul 1922 turcii l-au recucerit, dupa tratatul de la Lausanne, orasul a revenit Turciei . Orase vechi ale Turciei Troia, oras al Greciei antice, situat la sud de Istambul, dupa Stramtoarea Canakkale A fost fondat in Era Bronzului ,aprox.3000 I.Hr..Orasul Troiei a fost obiectul Razboiului Troian , descris in poeziile lui Homer. Orasul a fost crezut o legenda pana in anul 1870, an in care arheologul Heinrich Schliemann a inceput sapaturile sub peretii actuali din piatra a vechiului oras. Pergamonul, cunoscut si ca Pergamos , oras antic situat la aprox.t 20 km de coasta de v a Asiei Mici ,capitala regatului antic Pergamum ( 241-133 I.Hr.). Orasul s-a dezvoltat cand generalul Lysimachos a hotarat ca orasul sa fie locul de depozitare a comorii lui . Sub un alt conducator Attalus Pergamonul a devenit centrul artistic si de invatamant al Asiei Mici .Fiul lui , Eumenes II a reusit sa cucereasca o mare parte a Asiei Mici .Tot el a dat ordin sa se construiasca Altarul lui Zeus ,a construit o librarie care rivaliza cu Libraria din Alexandria .Cucerit de romani , Pergamonul a ramas unul din cele mai mari si frumoase orase a Lumii Antice , si a ramas capitala provinciei romane din Asia Mica .Pe locul vechiului oras , acum se afla orasul Bergama ,care ,chiar in centru adaposteste unele din cele mai impresionante relicve romane: un teatru , un anfiteatru ,un hipodrom roman Efes La o distanta neglijabila fata de marea metropola se afla un alt oras antic, Efesul, unul din cele 12 orase ale Ioniei din Grecia antica langa orasul Izmir .A fost un mare port la gura raului Kucuk Menderes si a servit ca punct de plecare al caravanelor ce faceau comert cu restul Asiei Mici .Este faimos inca din antichitate pentru Templul dedicat Zeitei Artemisa, una din cele sapte minuni ale lumii antice .Orasul a fost unul dintre primele centre ale crestinatatii, dovada fiind bis. Sf. Ion Evanghelistul din sec 4 e.n. biserica reconstruita de Imparatul Bizantinristian Iustinian I in sec 6 e.n. . Probabil fondat de ionieni in sec. 11 I.Hr., Efesul a fost cucerit de mai multe ori de catre lidieni si persani. Chiar daca facea parte din Iperiul Atenian, s-a aliat cu spartanii impotriva atenienilor in Razboiul Peloponez(431-404 I.Hr.). Orasul a fost cucerit de romani in 189 I.hr. dar a ramas un important centru comercial. Sfantul Paul a infiintat aici o importanta congregatie crestina in sec 1 e.n. Orasul a fost cuerit de goti in 262 ,dar desi a fost reconstruit ,orasul nu si-a mai recapatat splendoarea de odinioara .In 431,la Efes s-a tinut al treilea Sinod Ecumenic .In sec.7 e.n. orasul a avut de suferit pentru ca a fost atacat de catre persani si de catre arabi ,dar a avut de a face si cu un cutremur de proportii care l-a distrus partial .Efesul a inflorit in sec 10;11 e.n. dar ,in sec14 e.n. portul a inceput sa nu se mai foloseasca de catre comercianti ,fapt care a dus la declinul orasului si la parasirea lu de catre locuitori. Sapaturile au inceput in anul 1863 si au dat la iveala o mare parte a orasului incluzand temple,cladiri publice, magazine, case, strazi, un teatru magnific si biserici. Lucrarile sculptorilor greci Fidias si Polyclitus au fost descoperite si restuarate. Milet In vecinatatea Efesului este Miletul, oras al vechii Grecii pe coasta de vest a Asiei Mici, cel mai prosper dintre cele 12 orase ioniene .Miletul era situat la gura uniu rau ce se varsa in Marea Marmara, astfel s-a dezvoltat comertul pe apa, orasul avand mult de castigat din acest lucru. Orasul era renumit pentru hainele de lana fabricate aici ,haine de o calitate deosebita. Locuitorii Miletului au stabilit cateva colonii in nord: Propontis, Euxine care au ajutat la dezvoltarea economica a orasului. Miletul a fost atacat de mai multe ori de lydieni dar a reusit sa respinga atacurile, pana a fost cucerit de catre regele Croesus in sec.6 I.Hr..Dupa aceea Miletul a cazut prada persanilor .Dupa incercari nereusite de a scapa de persani ,Miletul a fost scapat de sub stapanirea persana si reconstruit in timpul romanilor .Declinul sau a iceput cand tot portul orasului a fost scufundat intr-un val urias .Milet este orasul de origine ale unor personalitati din Grecia Antica: Thales , Anaximandru, Anaximenes . Orase-statiuni ale litoralului turcesc Cele mai frumoase sunt Marmaris si Kemer-orase de pe malul Marii Mediterane, care de primavara pana toamna sunt pline de turisti atrasi de abundenta hotelurilor si de frumusetea Marii Mediterane . Situate aproape de orasele Izmir si respectiv Antalya , turistii pot veni la Kemer sau Marmaris cu avionul. Din aeroport sunt curse speciale care ii duc direct la hoteluri . Magazine , restaurante , toate pline de o luminozitate aparte infrumuseteaza peisajul noptii de pe malul Marii Mediterane .In fiecare zi ,de pe mal pleaca sute de vaporase care fac excursii pe mare iar altele merg pana in Insula Rodos . Plajele sunt intotdeauna pline, aceste localitati aducand venituri importante Turciei . La nord de Muntii Taurus , la 14 km de orasul Denizli se intinde satul Pamukkale, o minune a naturii unica in lume. Apele calcaroase se ridica la suprafata la o temp. de 35 de grade celsius formaind stalactite de culoare alb-galbuie de aceea locul se mai numeste si Castelul de Bumbac . Pamukkale se gaseste la 19km de orasul Denizli, in vestul Turciei.O alta atractie a Pamukkale-ului o constituie si hotelul construit chiar langa izvoarele de apa termala care formeaza adevarate piscine naturale.Pe langa relieful carstic,alta atractie a satului sunt ruinele Hierapolisului ,oras antic construit in 190 I.Hr . de catre regele Eumenus al doilea ,rege al Pergamonului . Printre ruine turistul va putea observa Mormantul Sf. Filip ,un teatru ,Templul lui Apollo . La 5 km de Pamukkale se afla un centru termal care se numeste Karahaylt unde apa atinge foarte mari concentratii de fier . Ambasade Ambasada Romaniei in Turcia Adresa: SOK 4 - Cankaya Ankara Telefon: 427 12 41; 427 12 43; Fax: 427 15 30; Site: http://www.roembtr.org/ Email: romania@attglobal.net Ambasada Turciei in Romania Adresa: Bucuresti, Calea Dorobantilor 72 Telefon: 021/210.02.79 Informatii culese si prelucrate din urmatoarele surse: http://www.travelworld.ro/tari/turcia.php http://www.paginialbastre.ro/ambasade.php http://ro.wikipedia.org/wiki/Turcia http://www.referat.ro/
Sursa :http://ghiduri.hartaturcia.ro


Noua Autostrada Transilvania costa 4 mil. Euro/kmCompania Nationala de Autostrazi si Drumrui Nationale din Romania(CNADNR) va scoate, cel mai probabil, saptamana viitoare la licitatie sectiunea dintre Gilau si Nadaselu la un cost de circa 4,8 milioane de euro pe kilometru, potrivit informatiilor obtinute de capital.ro. Oficialii de la Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP) au primit deja documentele aferente licitatiei. Autostrada Transilvania s-a scumpit pe zi ce trece. Daca initial contractul a fost semnat in asa fel incat pentru toti cei 415 kilometri dintre Brasov si Bors sa se plateasca suma de 2,2 miliarde euro, pretul autostrazii a crescut progresiv, de la 5,3 milioane euro pentru un kilometru in 2004, la 7 milioane de euro in 2008, iar anul trecut statul a platit 13 milioane de euro pentru fiecare km de autostrada de pe segmentul dintre Campia-Turzii si Gilau.Reactualizarea proiectului de constructie a sectiunii dintre Gilau si Nadaselu in lungime de 8,7 kilometri, parte a tronsonului Gilau-Mihaesti (22,5 kilometri), a avut loc in septembrie. Potrivit reprezentantilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), revizuirea solutiilor tehnice la toate structurile de arta a determinat reducerea costurilor cu circa 25%. Pe acest tronson de mai putin de noua kilometri se afla un nod rutier la Nadaselu, care va face legatura cu DN1F, zece poduri, viaducte si pasaje, fara a lua in calcul si podetele.CNADNR estimeaza ca lucrarile de realizare a celor 8,7 kilometri de autostrada vor costa circa 42,4 milioane de euro. Astfel, fiecare kilometru va costa aproximativ 4,8 milioane de euro. Potrivit standardelor de cost adoptate de Ministerul Transporturilor la finalul anului trecut, costul unui kilometru de autostrada poate varia intre 3,8 milioane euro si 5,99 milioane de euro.Campia-Turzii-Iernut la sfarsitul anuluiPana la finalul anului va fi scoasa la licitatie si sectiunea Campia Turzii-Iernut (parte din Targu Mures-Campia Turzii cu o lungime de 37,191 kilometri, n.r), urmand ca in prima parte a anului 2012 sa fie demarate proceduri de achizitie a lucrarilor si pe sectiunea Iernut-Targu Mures.Fonduri UE si concesionarePotrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeana a decis revizuirea retelei europene TEN-T si a acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania, care nu mai fac obiectul contractului cu firma americana Bechtel si pentru care statul nu si-a facut inca planuri, sa poata fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate Romaniei in urmatorul exercitiu bugetar, 2014-2020. Este vorba despre 202 kilometri din cei 415, cati are intreaga autostrada, respectiv despre tronsoanele Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Targu Mures (58 km), Mihaesti-Suplau de Barcau (75,5 km) si Nadaselu-Mihaesti (16,8 km, parte a tronsonului Gilau-Mahaesti).Daca pe aceste tronsoane,CNADNR a optat pentru organizarea de licitatii si finantarea lucrarilor cu bani de la bugetul de stat, pentru sectiunea cuprinsa intre Brasov si Fagaras (48,4 kilometri) se doreste concesionarea la pachet cu autostrada Comarnic-Brasov. In urma modificarii contractului, americanii de la Bechtel vor continua sa lucreze doar pe sectiunile deja incepute, respectiv pe Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii, la un cost de 6,9 milioane euro/km.De asemenea, americanii s-au angajat sa dea in folosinta 18 kilometri de autostrada in vara anului viitor, urmand ca, in 2013, sa se incheie lucrarile la intregul tronson. Timp de sapte ani, Bechtel a finalizat doar circa 54 de kilometri de autostrada pe tronsonul Campia Turzii – Cluj Vest (Gilau).Cum a inceput autostrada?Proiectul Autostrada Transilvania reprezinta o autostrada cu patru benzi, cu o lungime de 415 km, ce porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la Oradea, la granita cu Ungaria.Autostrada va traversa intreaga Transilvanie de la sud-est la nord-vest, trecand pe langa urmatoarele orase: Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Aliniamentul va incepe de langa Brasov, oras cu o altitudine de aproape 600 de metri, va parcurge podisul Transilvaniei la o altitudine de 300-400 de metri, dupa care va ocoli pe la nord Carpatii Apuseni, pentru ca in final sa coboare in campia Crisanei la o altitudine de aproximativ 130 de metri.Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, Inc. impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi A.S din Turcia. Cele doua companii au o colaborare de peste 20 de ani si si-au castigat reputatia unui parteneriat de prima clasa cu experienta in constructia de autostrazi. Autostrada Transilvania este cel de-al patrulea proiect derulat de catre Bechtel si Enka.Autostrada Transilvania este in acest moment cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. La finalizarea lucrarilor, aceasta va reprezenta un tronson important in cadrul sistemului national de autostrazi din Romania. Constructia autostrazii prezinta o importanta deosebita pentru integrarea Romaniei in economia europeana si va realiza legatura dintre pietele din Europa si cele din Asia Centrala. Atat pe durata lucrarilor cat si la finalizarea acestora, planificata pentru 2013, autostrada va aduce Romaniei beneficii economice semnificative, in contextul aderarii la Uniunea Europeana de la 1 ianuarie 2007.Ilegalitatea contractuluiGazeta de Cluj v-a prezentat in repetate randuri ilegalitatea contractului cu Bechtel pentru care nu s-a facut licitatie. Un caz tipic de ghinion romanesc si mai ales unul care seamana extrem de mult cu un caz de coruptie la nivel inalt este cel al Autostrazii Transilvania. Autostrada inceputa in 2003, in urma negocierilor purtate, fara licitatie, intre statul roman si colosul american Bechtel ar fi trebuit sa fie finalizata in 2013. Totusi, in momentul de fata niciun kilometru din respectivul drum nu este finalizat. Mai mult, contractul dintre societatea americana si statul roman este in asa fel conceput incat Romania va beneficia, la un moment dat, de cea mai scumpa autostrada din istoria umanitatii. Pentru simplul motiv ca cei care au fost platiti pentru a veghea ca bugetul Romaniei sa nu fie „secat” nu si-au facut datoria. Saptamana aceasta are loc primul termen al procesului in care Simona Neagu, fostul avocat al CNADNR este acuzata ca ar fi incasat peste sase milioane de euro din bani publici pentru a redacta contractul pentru realizarea autostrazii. Totusi, ea nu a scris un rand. Mai mult decat atat, ea nu a respectat nicio prevedere a contractului dintre ea si CNADNR, chiar si asa, a incasat milioanele. Si ca cercul sa fie complet, in momentul de fata ea reprezinta colosul Bechtel. Totusi, din pricina avocatei este posibil ca Bechtel sa paraseasca Romania in cel mai scurt timp. Pentru a recupera banii cheltuiti pe „serviciile” avocatei Neagu, CNADNR a actionat-o in instanta.  Avocatul Ioan Baras, cel care reprezinta compania de autostrazi in procesul dintre CNADNR si Neagu a acceptat sa vorbeasca explicand care sunt „hibele” din acest dosar, mentionand totodata si faptul ca in momentul de fata nu se doreste ca acest proces sa fie castigat.Cheltuielile cu Autostrada TransilvaniaExproprieri si relocari de utilitati    492,36 milioane leiConstructie (Bechtel si Enka)    1, 047 miliarde euro + TVA de 601,08 milioane leiPenalitati    10,28 milioane euroProiectare    69,23 milioane leiConsultanta si supervizare lucrari        174 milioane leiCost final    5,585 miliarde lei (transformarea in euro este dificila deoarece acesti bani au fost platiti la cursuri diferite leu-euro in cei sapte ani de contract).  Tiberiu Hrihorciuc
Sursa :http://www.gazetadebistrita.ro
Podisul Transilvaniei, harti, trasee - Bine ati venit la ...     Depresiunea Transilvaniei - Referat.ro - referate, lucrari ...     Pagina principala a sandulache marius iulian     Articole Totul despre Geografia Romaniei - Cel mai bun ...     Harta Podisul Dobrogei « Profu de geogra     Federatia rusa - Referate la orice materie    
Politica cookie